Urheilijan kesäaamuun erilaista ärsykettä teemalla: Kehon fysiikkaa, rytmiä ja monipuolista taitoharjoittelua

10.6.2016

Linjaus ja elastisen energian latausharjotus
Linjaus ja elastisen energian latausharjotus
Mielen ja vartalon valmiuden kohdistamista harjoituksen alussa
Mielen ja vartalon valmiuden kohdistamista harjoituksen alussa

Viime tiistaina pidettiin Urhean ja Balanssi-studion kesän ensimmäiset yhteistreenit Kaapelitehtaalla.

Paikalla oli saapunut kymmenkunta urheilijaa ja neljä valmentajaa. Urheilijoita oli paikalla treenaamassa uinnista, käsipallosta, salibandystä ja tanssista. Kesän kaikista treeneistä vastaa valmentajat Harri Antikainen (Mäkelänrinteen tanssiurheiluvalmentaja) ja Mika Saari (Urhea). Kesän ensimmäisen treenin aiheena oli Mielen ja vartalon valmiuden kohdistaminen, aktiivinen painopiste ja kehon linjaukset sekä elastisen energian hyödyntäminen suunnanmuutoksessa.

 

Urheilijoiden Matti Kaksosen ja Silja Rantalan (tanssiurheilu) kokemus tiistaiaamun yhteistreeneistä:

Aamutreeneissä viritimme kehon aktiiviseksi. Mieli tuli pitää koko ajan skarppina, jotta pystyimme tehdä laadukkaat fysiikka- ja taitoharjoitteet mahdollisimman hyvin. Koimme harjoitteiden hyödyttävän oleellisesti omaa lajiamme: energian keräys ja vapautus liikkeestä toiseen, kehon aktivoiminen sisältäpäin ja tarkempi painopisteen hallinta. 

 

 

Vielä mahtuu mukaan... 

Ilmoita urheilijasi  kesätreeneihin mika.saari@urhea.fi

Paikkoja treeneihin on rajoitetusti.

Valmentajat huomio! Tervetuloa myös itse seuraamaan treenejä

 

Harjoitusaika: Tiistaisin klo 09.00-10.30 

Paikka: Balanssi Studion tiloissa, Tallberginkatu 1 D, 4krs. (kaapelitehdas)

 

Seuraavat kesän yhteistreeniajat ovat 

14.6               Harri

Lämmittely: Mielen kohdistaminen ja vartalon valmiuden kohdistaminen, aktiivinen painopiste

Kehon linjaukset kertaus + omat

 

21.6               Mikke ja Harri

Lämmittely: Mielen kohdistaminen ja vartalon valmiuden kohdistaminen, aktiivinen painopiste (Harri)

Rytmi ja kehonhallinta laajatoiminnallisessa voimaharjoittelussa (Mikke)

 

2.8                 Harri

                      Vartalonpainon rytmitys ja temmon vaihtelu

 

9.8                 Mikke

Rytmi ja kehonhallinta laajatoiminnallisessa voimaharjoittelussa