UniSport-treeneissä räjähtävää voimaa Atte Pettisen johdolla

8.3.2016




Unisportin harjoituksissa käytiin läpi maanantaina nopeusvoiman toista osa-aluetta eli räjähtävää voimaa.

Painotettiin jälleen sitä faktaa, että taustalla on oltava monipuolinen perusvoima- ja lihaskuntoharjoittelu. Lisäksi alla on oltava nopeatempoisia harjoituksia, jotta saamme hermo-lihasjärjestelmän toimimaan räjähtävästi ja kestämään maksimitehoilla ja suoritusnopeudella tehtäviä liikkeitä.

Suositeltavia liikkeitä: Rinnalle veto, pudotuskyykyt, pudotushypyt eri muodoissa sekä puolikyykkyhypyt. Lisäksi kenttätasolla vauhdittomat hypyt kasaan. Toistoja 1-5/sarja ja sarjoja tason mukaan. Suositeltiin myös ns. kontrastiharjoittelua voimaan eli peruskyykkyjä tai prässiä tehtäessä jokaisen sarjan päätteeksi räjähtävät hypyt (joko staattiset tai kevennetyt, myös pudotuskyykyt käyvät).

Tavoitteena on lisätä räjähtävää voimantuottoa, hermo-lihastyön kehittämistä ja jalostaa perus- ja maksimivoimaa räjähtäväksi voimaksi.